Girişimci Sorunları - Zaman Yönetimi #1

Hepinize selamlar sevgili okurlar. Nasılsınız? Bugün sizlerle yeni bir seriye başlıyoruz. Girişimde bulunduğunuz iş ne olursa olsun problemler hemen hemen aynıdır. Ben kendimi tam anlamıyla girişimci olarak görmüyorum ama bu konu hakkında fikrim olabileceğini düşünüyorum. Bu sebeple sizlerle Girişimci Sorunları adlı bir seriye başlıyoruz. Her yazıda farklı bir konudan bahsedeceğiz.
Bu yazıdaki konumuz zaman yönetimi. 



Girişimci Sorunları - Zaman Yönetimi #1


Ne sıklıkla program yaparsınız? Aslında durum sadece plan yapmaktan çok öte.. Plana sağdık kalmak, dirençli olmak çok daha önemli. Bizler işe hızlı başlarız ama devamı gelmez. Bu böyledir. Çok nadir gördüm ben sabırla ilk günden itibaren düzeni hayatını oturtmuş kişileri. Saygı da duydum. 




Elinizden geldiğince dirençli olun. Dirençli olduğunuzda elde edeceğiniz kazancı gözünüzün önüne getirin. Her sabah.. Bu durum o kadar önemli olsun ki; Yapacağınız iş için uykunuzdan bile fedakarlık edin. İnanın zor, farkındayım. "Ama vaktim yetmiyor, planlı olsam da uyamıyorum" gibi cümleler kurmayı bırakmanız gerekiyor. 




Elbette programınız aksayabilir. Ne kadar mükemmel olursa olsun hiç beklenmedik bir durum da olabilir. Genelde zincir bir kere kırılınca her şey esnemeye başlar. Keyif kaçar, motivasyon düşer. Böyle durumlarda yapmanız gereken şey can sıkmak değil, telafi planları kurmak. Bugün eksik olduysa yarın daha çok olsun. 




Mümkünse az uyumaya özen gösterin. Evet uyku önemli insan sağlığı için, 9 hatta 10 saat uyumamız gerektiği söyleniyor. Haftanın her günü olmak şartıyla en azından bunu 6-7 saate indirmeye çalışın. Vakit gerçekten değerli ve kıymetini iyi bilmek gerekiyor. Yemek yerken harcaması gereken vakti hesap eden tanıdıklarım var. Tamam bu kadar abartılı olmaya gerek yok ama molalarınızın kısalması iyi bir başlangıç olabilir, sonra az uyuma, sonra planlama.


Yorum Gönder

0 Yorumlar