Oyun Geliştirmek İsteyenlerin Okuması Gereken 5 Kitap!

Bahsini edeceğim kitaplar eğitim kitapları değil, aslına bakarsanız bazıları tam anlamıyla bilgisayarla ilgili bile değil. Ancak ufkunuzu açmanızda ve büyük düşünmeye başlamanızda sizi ateşlendirecek bir görüş sağlayacak. 


Bakın şuan pazarlamacılar gibi konuştuğumun farkındayım ancak bu tabiki reklam değil. Bu işi denemiş ve başarısız olmuş biri ağazından nelerin yanlış gittiğini duymak, bu işe yeni başlayanlar için güzel bir tüyo olur diye düşünüyorum. Benim yanlışım sonuca odaklanmaktı, ancak anladım ki ancak sürece odaklandığında sonuç sizi tatmin ediyor. Tabi bunu anlayana kadar içimdeki bütün enerji bitti. Neyse bakalım, konuya dönelim. İşte sizlere Oyun Geliştirmek İsteyenlerin Okuması Gereken 5 Kitap!




Oyun Geliştirmek İsteyenlerin Okuması Gereken 5 Kitap!


50 Soruda Yapay Zekâ - Cem Say:




Hepimiz oyunlardaki botların aptallıklarından şikayet eder dururuz. Bu oyunun kalitesini belirleyen şeylerden biridir ve dikkat edilmesi gereken bir konudur. Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde dersler veren Prof. Dr. Cem Say'ın bu kitabı, yapay zekâhakkında fikir sahibi olmanızı sağlıyor. Ve bunu yaparken 50 temel soruyu esas alıyor.


Yeni Başlayanlar İçin Oyun Teorisi - Hakan Karabacak:




Kitaplar, oyunla alakalı bile olmayabilir derken bu kitabı kastediyordum. Biyoloji, mühendislik, bilgisayar bilimleri, felsefe ve sosyal bilimler başta olmak üzere pek çok kulvarda kullanılan bir istatistik teorisi hakkında bilgiler barındıran bu kitap, dünyaya bambaşka gözlerle bakmanızı sağlıyor. İnsanların seçimlerini matematiksel olarak açıklamak mümkün mü? gibi soruların cevaplarını Dr. Hakan Karabacak'ın yazdığı bu kitapta bulabilirsiniz.




Yazılım Mühendisliğinde Modern Yaklaşımlar - Emin Borandağ ve Fatih Yücalar:




İşte bu kitap tam anlamıyla bu olayın nasıl sürdüğüyle ilgili. Yani sürece odaklanmış sade dile sahip bir kitap.Yazılımların mimarisi, tasarımı, uygulaması, testi gibi başlıklar ayrıntılı olarak ele alınıyor. Oyun yapmak için işin mutfağında pişmeyi bekleyenler özel, ders kitabı niteliği taşıyan bir kitap.


İnsanlık 2.0 - Ray Kurzweil:




Bu kitapta son zamanlarda teknolojik tekillik terimi üzerinde düşündüğü ve yaptığı çalışmaların özeti var. Doğrudan konuyla ilgili değil dedğim gibi ama size bakış açısı katması için okumanızı tavsiye ederim.


Dijital Oyun Sektörü Terminolojisi - Tansu Kendirli:




İşin teknik boyutu, yaşanılan sıkıntıların ve bulunan pratik çözümlerin bulunduğu bu kitap, Oyun Tasarımcıları ve Geliştiricileri Derneği kurucu başkanı Tansu Kendirli yazdı. Oyun geliştirmek isteyenlerin okumasını tavsiye ettiğim kitaplardan biri..


Kaynak: Webtekno


Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Yazılım Mühendisliğinde Modern Yaklaşımlarınını kimseye tavsiye etmiyorum.

    YanıtlaSil