Şifreniz Ne Kadar Güçlü ?

Bu soru gerçekten çoğu yazılım geliştirici tarafından sohbet konusu oldu. Elbette yapılacak şey belli. Büyük küçük harf kullanımı, noktalama işaretleri ve sayıların kombinasyonunu kullanmak gerekiyor. Fakat benim bireysel olacak bir soru işaretim var. Bir bilgisayar yardımıyla klavyedeki bütün kombinasyonları teker teker denese, benim şifrem ne kadar sürede çözülür?  Bu cevap için bulduğum site biraz komikti itiraf ediyorum. Linkte tıklatarak bu komik bulduğum siteye girebilirsiniz. Yine de bu duruma daha ciddi şekilde ilgilenecek birilerine ulaşmak isterdim. İşte tam o sırada Google'ın tam bu iş için geliştirdiği Password Check-Up'u gördüm. Bu eklenti şifrenizin ne kadar güvenli olduğunu test ediyor. Dilerseniz detaylara geçelim.



Şifreniz Ne Kadar Güçlü ?


Sosyal medya'da bir şeyler paylaşmak zaman gittikçe hızlandı ve kolay hale geldi. Bu da oluşabilecek güvenlik sorunlarının korkusu altında bırakıyor. Alınacak önlemler arasında şifrenizin güçlü olması var. Google Password Check-Up ile bu işi sizler için inceliyor. Halihazırda kötü niyetli yazılımcıların önüne taş koyarken bir yandan da bizlerden daha güçlü şifreler koymamızı istiyor. 



Yorum Gönder

0 Yorumlar